Rejestr Instytucji Kultury
Rejestr Instytucji Kultury
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Nowogard, prowadzony jest zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2024 r., poz. 87) na podstawie rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189).
Dane zawarte w rejestrze udostępniane są przez:
- bezpłatny otwarty dostęp do zawartości rejestru przez stronę BIP Urzędu Miejskiego w Nowogardzie,
- wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
Urzędowo poświadczony odpis z rejestru instytucji kultury wydaje się każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie. Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony. Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej, natomiast odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej następuje na wniosek i zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.) na podstawie załącznika do ustawy, podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy.
Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty (chwila złożenia wniosku o odpis z rejestru lub elektronicznej księgi rejestrowej). Dowód zapłaty może mieć postać wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej (zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej - Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).
Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej należy dokonać na konto nr: 61 1240 3884 1111 0000 4209 2470 lub w kasie Urzędu Miejskiego w Nowogardzie.
Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych (7.30-15.30) akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury, które znajdują się w Wydziale Rozwoju Lokalnego, Funduszy, Kultury i Sportu – pl. Wolności 5, tel. 91 3926293.
Poniżej w załączniku Rejestr Instytucji Kultury do pobrania i wydruku
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Andrzej Sawicki | 23-07-2024 10:45 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 23-07-2024 | |
Ostatnia aktualizacja: | Andrzej Sawicki | 23-07-2024 10:46 |